Ardahan Üniversitesi Coğrafya Bölümü Program Öğretim Amaçları
PÖA1. Coğrafyanın temel kavramsal bilgi ve teorilerine sahip olmalarının sağlanması;
PÖA2. Beşerî faaliyetler ile doğal sistemler arasındaki ilişkileri kavramalarının sağlanması;
PÖA3. Coğrafya alanında edindiği bilgileri kullanarak problem çözebilen bireylerin yetiştirilmesi,
PÖA4. Coğrafyada araştırma yöntemlerini ve bilgi teknolojilerini kullanabilme;
PÖA5. Araştırma ve sorgulama becerileri yüksek, milli ve etik değerlere sahip coğrafyacıların yetiştirilmesi;
PÖA6. Kendini sürekli yenileme becerisi ve hayat boyu öğrenme alışkanlığının kazandırılması.
Ardahan Üniversitesi Coğrafya Bölümü Program Çıktıları
PÇ1. Coğrafya alanı ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma ve ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olur.
PÇ2. Coğrafya alanında problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözüm yöntemleri geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÇ3. Coğrafya ve uygulama alanlarındaki problemleri çözmek için çağdaş araştırma yöntemlerini ve bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
PÇ4. İlgi duyduğu alanda kendini geliştirebilme yeteneğine sahip olur.
PÇ5. Coğrafya ve uygulama alanlarında Coğrafi Bilgi Sistemleri teknolojilerini, alanının gerektirdiği düzeyde etkin bir şekilde kullanabilir.
PÇ6. Coğrafi araştırmalar için; teknik gezi ve uygulama becerisi kazanır, haritalar, fotoğraflar ve veri tabanları ile ilgili her türlü şekil ve çizelgeler ile veri sunma ve yorumlama yetkinliğine sahip olur.
PÇ7. Coğrafyanın uygulama alanlarında, bireysel veya paydaşlarıyla multidisipliner çalışabilme yeterliliğine sahip olur.
PÇ8. Coğrafî literatürü takip eden ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olan bireyler yetişir.
PÇ9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÇ10. Coğrafya ile ilgili araştırmalarda ve faaliyetlerde bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket etme beceri kazanır.
PÇ11. Doğal ve antropojenik kökenli afetlerin toplumsal boyutlardaki etkileri ve sorunları konusunda farkındalık kazanmış ve sürdürülebilir çevre bilincine sahip bireyler yetişir.
FEDEK Çıktıları
FÇ1. Kendi programları ile ilgili alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi.
FÇ2. Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
FÇ3. Bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çağdaş yöntemlerle çözme becerisi.
FÇ4. Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması.
FÇ5. Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
FÇ6. Alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi.
FÇ7. Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
FÇ8. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi.
FÇ9. Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
FÇ10. Meslekî etik ve sorumluluk bilinci.
FÇ11. Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.